Fri

May 22 @ 16:00 – 19:00
Familiegudstjeneste @ Føllenslev kirke
Jun 15 @ 10:30 – 11:30

Sammen med FDF fra Snertinge holder vi familiegudstjeneste i Føllenslev kirke kl. 10.30. Vi hører musik, synger salmer, lytter til det der bliver fortalt, beder fadervor og spiser – holder nadver – sammen. Efter gudstjenesten går vi over i præstegårdshaven og spiser grillpølser, laver snobrød og leger. Der bliver muligvis også et meget svært opgaveløb, som ingen har kunnet gennemføre endnu – måske bliver du den første.

Sat
Midsommer-aften @ Viskinge KIrke og Sognegård
Jun 21 @ 19:00 – 21:00

Familie-midsommeraften i Viskinge, lørdag d. 21.juni 2014 kl. 19.00

Aftenen indledes med en kort, midsommer-gudstjeneste kl. 19.00 på Sognegårdens Amfi, hvis vejret er til det – ellers i Viskinge Kirke.

Efter gudstjenesten tændes der op i bål-fade på græsset bag Sognegården og ”Midsommervisen” og andre midsommersange synges mens bålet tændes. Mens det brænder ned – så der kan bages sno-brød – inviteres børn og andre på skattejagt på Kirkens område, hvorefter, vi rister snobrød og pølser og får en forfriskning eller kaffe – og måske også synger lidt mere…?

Aftenandagt @ Havnsø havn
Jun 29 @ 19:00 – 20:00

I anledning af IMOs ”de søfarendes dag” afholder vi maritim aftenandagt i Havnsø Sejlklub. Vi medbringer harmonikaer, el-klaver, præster (CSM, HGO), salmer på utraditionelle melodier og tekster med maritimt indhold. Man behøver ikke at have en båd, være medlem af sejlklubben eller elske at sejle, men det hjælper nok lidt, at have kærlighed til havet eller de tusindvis af søfolk, der dagligt sørger for, at 90 % af de varer vi køber ligger på hylderne i forretningerne.

Jul
Musik i præstegårdshaven, Føllenslev @ Præstegårdshaven
Jul 27 @ 16:00 – 18:00

Kristians Ragtime Band den 27. juli kl. 16.00

Musik, kaffe, te, saftevand og måske lidt kage – og masser af god musik, bl.a. Just a closer walk with thee

Kirkekaffe i Præstegårdshaven @ Viskinge Kirke og Præstegård
Aug 3 @ 10:30 – 13:00

Efter Gudstjenesten i Viskinge Kirke d. 3.august, drikkes der kirkekaffe i Præstegårdshaven og Præstegården, Smedestræde 2, 4470 Svebølle

Gudstjeneste og udflugt, Nekselø @ Nekselø
Aug 10 @ 10:00 – 16:30

– så er der mulighed for at komme til gudstjeneste i Nekselø kirke, spise sin medbragte madpakke/madkurv, hører om øen, få en rundvisning og måske slutter vi af med en kop kaffe/te.

Sejlturen til Nekselø, som man selv skal arrangere, koster 75,- kr. og kan bestilles her – færgen afgår fra Havnsø kl. 10.00 og første færge retur sejler kl. 16.00. Det anbefales, at man bestiller plads på færgen så hurtigt som muligt.

Wed
Sommerkoncert @ Alleshave kirke
Aug 13 @ 19:00 – 20:00

Thomas-Borchersen_l               alleshave_kirke

Denne aften vil Thomas Borchersen, der er klassisk guitarist, fylde kirken og sommeraftenen med skøn musik. Italiensk, tjekkisk og ungarsk guitarmusik samt egne kompositioner er på programmet.